Wednesday, January 30, 2013

お父さんのメモリー・ボックス Dad's memory box

7/10/2012

(ドクター・アイゼンバーグからのメールより)

6月3日になりますが、インディアナ州のある人にメダルを送って欲しいというメールでのリクエストがありました。送り主は、韓国の米軍基地にいるある娘さんで、中国での「万里の長城マラソン」を完走したばかりでした。それで、この娘さんは、お父さんに自分の完走メダルを送りたかったのです。でも、この方はできればM4Mのリボンをつけて送りたかったのでした。

彼女の手紙は非常に心を動かされるものでした。そこには、どうやってこの完走メダルを手に入れたのかが書いてありました。

お父様の白血病との闘いは日増しにひどくなり、マラソンを走る辛さなど、比べ物にならないということ、彼女はお父様から遠く離れた韓国にいるということ、自分のマラソンの完走メダルをお父様にあげたらきっと勇気づけてあげられるだろうと考えていることなどが綴られていました。

そこで、私たちは、ぜひ彼女のメダルをこちらに送って欲しい、そうすれば私たちがお父様にお渡しすると言うことをお伝えしました。そうして、私たちは彼女からメダルを受け取り、メダルとリボン、彼女の手紙、病床につく彼のことを私たちが思っていること、だから、彼は独りぼっちではないんだということを書いた私たちからのメッセージも、送りました。

悲しいことに、お父様は6月26日に天に召されました。私たちにメダルを送って下さった娘さんは、私たちのオフィスに足を運んで下さり、彼女のメダルをお父様に責任を持って渡したことに対して感謝の気持ちを伝えてくれました。メダルはお父様が亡くなるほんの数日前に届けることができたのです。

驚いたことに、最後の数日、彼は自分の「メモリー・ボックス」(思い出の箱)に彼女からの手紙や彼女の写真と共にメダルを入れられ、箱から出しては、ご自慢になり、周りに見せておられたそうです。そのメダルも含めた「メモリー・ボックス」はとてもきれいに作られていらっしゃいました。彼はこの世を去られましたが、その代わりに、娘さんがお父様のために何かをした、という素敵な思い出を残されました。

ご家族はこの「メモリー・ボックス」を一生涯大切になさるでしょう。

このお嬢さんとお母様は、このストーリーをM4Mの方で共有して欲しいということなんです。携帯で撮影し、写真があまりよくなくてすみません。どんなものかという大体の雰囲気は伝わるのではないかと思います。








On June 3rd last month M4M rec'd an "on-line" request for a medal gift to be sent to an Indiana resident. The sender was a daughter, in the military (Army) stationed in South Korea. She had just completed the GREAT WALL OF CHINA Marathon. She wanted her Dad to have the medal. However, she wanted it sent to him on a Medals4Mettle Ribbon. Her letter was very touching; about how she earned it but that his battle with leukemia was much worse than what it took to run the race; she was so far away from him; how she thought that giving him the medal would encourage his fight, etc. So, we told her to send us her medal and we would get it to her Dad. Upon receipt of the medal, we mailed it with her letter on our ribbon with our little card about how someone was thinking of him in his fight and wanted him to know he was not alone.

Sadly, he passed away last week, June 26. His daughter (the one who sent us the medal and earned the medal) just stopped by the office to THANK US for making sure he rec'd the medal from her. He rec'd it a couple days before he passed. What was amazing was that during the few days he had the medal he had put it in a MEMORY BOX with her note, her photo and her medal to brag about it and show it off. It was a beautiful display! Instead, he left a wonderful momento of what she had done for him. The family loves this item and will cherish it forever. The daughter and wife wanted to share this with our organization so I am passing it along to all of you. Sorry the photo  is not great - cell phone - but you get the idea.

No comments:

Post a Comment