Sunday, March 29, 2015

Summer Camp for Burn Injured Youth 火傷被害の子供のためのキャンプ

(E-mail from a coordinator some time last year)

Today was our 5th annual visit to WI Summer Camp for Burn Injured Youth. As part of a camp diary exercise

Each child had to tell the room
I feel strong when.....
Or
When I need help to feel strong I....

The diversity of answers was so meaningful. Once they announced their answer, the got to pick out their medal, step up on the podium and have it presented and then take a victory salute photo.





(去年、あるコーディネーターさんからいただいたメールより)
今日は「火傷被害の子供のためのキャンプ」の5周年でした。
キャンプのプログラムの中にこういうものがありました。

参加者は一人一人、みんなの前で次のことを言わなければなりません。

「自分が強く感じる時は、、、、」
か、
「自分が強くなりたいと感じ、手伝って欲しいという時は、、、」

のどちらかです。

様々な答えが出てきたのは、とても意義のあることでした。
みんながスピーチをした後、メダルを選びました。
それから、表彰台の上に上がり、写真を撮りました。




No comments:

Post a Comment